Wanna look like a fighter? Train like a fighter! | Emilia Järvenlahti

Emilia Järvenlahti

Annons

Wanna look like a fighter? Train like a fighter!

580064_557995584221264_2013455099_n

Anna Virmajoki – Body to die for. Hon är en person som jag verkligen ser upp till. Hard work pays off. 

485249_545529842134505_812595949_n

Nu idag börjar jag träna riktigt hardcore en månad framåt. Jag har inte haft riktigt motivation på senaste tiden. Träningen har gått bra, men vid det här laget skulle jag måsta nå lite bättre resultat, och som cardio workouten har jag fuskat med en aning + kåsten. En kladdkaka här och där har jag ätit, fick värsta shoklad carving här nån vecka sedan, alltså den var så hemsk att jag visste inte vad jag skulle ti mig till, annat än att laga en kladdis. 

Men nu har jag fått tillbaka motivationen till både träning och kåsten igen. Jag har mätt ut hu mycket kalorier jag ska få i mig varendadag, och vara extra noga med att kolla fett och kalori mängden i maten när jag är och hadlar. Det blir mycket matematik nu haha! 

Mitt mål nu en månad framåt är att gå ner minst 3 kg. och gå ner i fett % 

– Jag ska planera om tränings schemat

– Och kåst schemat ska jag också ändra på en aning.

– Börja jogga och göra intervaller mera, ca. vartannan dag

– Ta styrke träningen till the next level. dvs. Tyngre vikter och mindre repetitioner.

– Konsentrera mera på nedre ryggen, magen och inre mag musklerna

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
  1. Alex

    Yes it was me 😉 de låter faktiskt som en rätt så bra idé, ja vet känslan då man int “får” pumpa musklera till slut! Man har så mycket kvar att ge, å i mitt fall så känns de som att testosteronet bara bublar inom mej men int får komma ut! Haha 😀 själv ha ja komi ner på 10-12 i fettprocent, så i mitt fall e de ju bara att köra stenhårt enbart för att bygga! Alltid bäst att först ta ner fettprocenten för att kroppen sen enbart ska kunna koncentrera sig på att bygga muskler! 🙂

    1. emiliajarvenlahti

      muaha! Jaa de suger verkligen! haha jaa ja borde ja gjort de också till en början, men självklart e ja ju lite annorlunda så ja måst ju själklart göra de den svårare vägen fö mej =) haha
      Men de låter ju sjukt bra att du komi ner ti 10-12! Sjuk bra! Keep up the good work! 😀

  2. Alex

    Alla dina planer ser strålande ut, men ett tips bara. Om du har som mål att gå ner i vikt, så är det bättre om du kör med lagom tunga vikter och fler repetitioner 🙂 nu vet jag ju inte var du tänkte sätta repsen, men få reps för mej ligger mellan 5-6. Och de kör man ju oftast under bulkperioder, för att bygga seriöst stora muskler. Nånstans mellan 10 och 20 reps borde man ligga på för att bränna fett, och verkligen minimera vilan mellan seten. Om man kör riktigt tungt och låga reps, måste vilan mellan seten vara mellan 2-3 minuter, för att verkligen kunna köra med de tunga vikterna. Men då sjunker ju fettförbränningen avsevärt! Såklart tror ja nog du vet allt detta redan, men tänkte iallafall sätta in en kommentar, så blir de kanske till en diskussion 🙂 ha de bra och jobba på!

    1. emiliajarvenlahti

      I knew it was you!!! =D Mena kommentera här en dag ” Alex, is that you” men behövde mera bevis material!
      Men joo du har rätt med att man bränner mera fett då man gör flera reps.. Men de är så jävla jobbit läge då ja vill pumpa musklerna och på samma gång gå ner haha
      Men ja kör såhär: Double session dagarna, på morgon träning mindre reps tyngre vikter, och på kvälls träningen merna reps mindre vikter. Eller ska prova med de iaf! =)

Annons
stats